Verantwoording van Stichting Jakoeb over de projecten van 2022

Project 1: Knuffels voor kinderen in Suriname 2022
Op verzoek van Kasdi O’nill heeft de stichting knuffels gestuurd naar Lelydorp voor kinderen die in armoede leven, specifiek tijdens Sinterklaas. Deze knuffels waren een donatie van Christina. De stichting is zeer dankbaar voor deze bijdrage die kinderen een betere toekomst biedt. Helaas is er op dit moment nog geen bevestiging van de distributie van de knuffels ontvangen, dus er zijn geen foto’s of video’s beschikbaar. De totale kosten voor dit project bedroegen €195.

• Doelstelling: Kinderen die onder de armoedegrens leven in Suriname voorzien van knuffels om hun welzijn te verbeteren, vooral tijdens Sinterklaas.
  • Resultaat: Knuffels zijn gedoneerd en verscheept naar Lelydorp. Het wachten is op terugkoppeling over de distributie van de knuffels.

Project 2: Kleding en schoenen voor kinderen in Lelydorp 2022
Dankzij donaties van Esra Keskin Ozdemir, Nisa, Rahiela Aziem, anonieme donateurs en Sophia Montes, was het mogelijk om kleding en schoenen naar Lelydorp te sturen. Ook hier is helaas nog geen terugkoppeling van de distributie ontvangen. De totale kosten voor dit project bedroegen €195.

• Doelstelling: Kleding en schoenen schenken aan kinderen in Lelydorp om hun welzijn te verbeteren.
  • Resultaat: Donaties zijn verscheept in dezelfde zending als Project 1. Terugkoppeling over distributie is nog in afwachting.

Project 3: Schoolbenodigdheden voor Basisschool Beelpura 2022
In maart heeft de stichting op verzoek van de basisschool in Beelpura 111 schriften en pennen gedoneerd, wat een totale investering was van €75. Dit draagt bij aan de missie van de school om onderwijs toegankelijk te maken voor kansarme kinderen.

• Doelstelling: Kansarme kinderen van de basisschool Beelpura voorzien van essentiële schoolbenodigdheden.
  • Resultaat: 111 schriften en 111 pennen zijn gedoneerd aan de school.

Project 4: Verzorging en medische hulpmiddelen voor Commewijne 2022
Dankzij de donaties van Tuba Cevik, Esther Abed en anonieme donateurs heeft de stichting kleding, verzorgingsspullen en medische hulpmiddelen kunnen sturen naar Commewijne, met verschepingskosten van €115,20.

• Doelstelling: Verzorgingsproducten leveren aan zwangere vrouwen en kleding en medische hulpmiddelen schenken aan kinderen in Commewijne.
  • Resultaat: Verschillende items zijn gedoneerd en verscheept. Terugkoppeling over distributie wordt nog verwacht.

Project 5: Schoolbenodigdheden voor Basisschool Kankarpura 2022
De stichting heeft in mei 64 schriften en pennen gedoneerd aan een school in Kankarpura, waar de totale kosten €42 bedroegen.

• Doelstelling: Kansarme kinderen van de basisschool Kankarpura voorzien van essentiële schoolbenodigdheden.
  • Resultaat: 64 schriften en 64 pennen zijn geschonken aan de school.

Project 6: Schoolbenodigdheden voor Basisschool Patharkot 2022
In september doneerde de stichting 52 schriften en pennen aan de basisschool in Patharkot, met een totale waarde van €34.

• Doelstelling: Kansarme kinderen van de basisschool Patharkot ondersteunen met schoolspullen.
  • Resultaat: 52 schriften en 52 pennen zijn aan de school gedoneerd.

Project 7: Tweedehands schoolspullen voor Openbare School en GGD Poli in Commewijne 2022
In november doneerde de stichting, met dank aan Amanda van Kuijk, tweedehands schoolspullen en speelgoed aan de Openbare School en GGD Poli in Commewijne. De totale kosten hiervoor bedroegen €310,36. Cheryl Jakoeb en Varsha Raghoe hebben de spullen respectievelijk in ontvangst genomen.

• Doelstelling: Tweedehands schoolspullen en speelgoed schenken aan de basisschool en de GGD Poli in Commewijne, Suriname.
  • Resultaat: Donaties zijn verscheept en ontvangen door Cheryl Jakoeb en Varsha Raghoe. Knuffels zijn geschonken aan de speelhoek van de RGD Poli en een lokale kindercreche.

Bovenstaand een beknopte verantwoording van de projecten die Stichting Jakoeb in 2022 heeft uitgevoerd.

De stichting streeft naar maximale transparantie en dankt alle donateurs voor hun genereuze bijdragen, waarmee talloze kinderen zijn geholpen. De stichting blijft zich inzetten om in de toekomst nog meer kinderen te kunnen ondersteunen.

Ter afsluiting willen we benadrukken dat alle bovengenoemde projecten volledig zijn gefinancierd uit eigen middelen van de oprichter van de stichting, aangezien de stichting op dit moment nog geen eigen middelen heeft en geen donaties heeft ontvangen.